• Kirsti Vaikla

Päikseline ja palav Hispaania getaway

Oeh, üks mõnus 9 päeva on nüüd möödas ja tagasi meeltesegaduses olevas Eesti kliimas. Mõtlesin enda muljed nii ehk naa kirja panna, kuid kuna tuli päris palju soove selle postituse osas, teen selle nüüd 110% kindlalt ära. Pisut ssellest, miks see sihtkoht, kust selline mõte, mis me tegime ja kuidas reis läks. Samuti, kus kohtades me käisime ning mida ma kindlasti soovitan külastada.

"...KUULGE LÄHEKS KUSKILE REISILE. NOO JAA DAVAI...AGA LÄHME TEGELT KA. HAKKAME LENNUPILETEID NÜÜD KOHE JA PRAEGU VAATAMA"

Ma arvan, et see oli mingi pime ja kole jaanuari õhtu. Saime tüdrukutega kokku ning veits siuke muserdav oli olla. Mul läks just elukaaslane 11 kuuks kaitseväkke. Seega minu jaoks eriti pime talv. Ajasime tüdrukutega niisama juttu, muljetasime oma tegemistest. Ma isegi ei tea, kust see tuli, aga niimoodi üpris järsku tuli naljatades jutuks: " kuulge lähme reisile kuskile". Nagu ikka kõik alati mingi jajajaa, davai hea mõte. Tegelikult keegi ei võta seda tõsiselt. Õhtu ikkagi lõppes sellega, et mõtlesime teha ühe girls tripi. Algselt oli meie plaan pisut suurem. Mõtlesime võtta ette Hispaania ja Portugali ning kuidagi läbi mitme riigi tagasi trippida. Reaalsus hittis lõpuks. Esiteks oleks see läinud ulme pikaks ning päris kulukaks. Sellessuhtes me kõik mõtlesime teha ühe taskukohase tripi. Kokkuvõtteks see meil täitsa õnnestus. Valisime mõnusad kuupäevad ning aja, mil minna. Esialgu panime paika meie ühise vaba aja järgi, siis juba vastavalt pileti hindadele.

PIGEM NAUTIDA SIIS ÜHTE KOHTA JA JUBA KORRALIKULT EHK HISPAANIASSE MINEK SIIS OLIGI

Valik langes siiski Hispaania peale. Mina ja 2 sõbrannat hakkasime tasapisi oma trippi kokku panema. Peamised 2 sihtkohta olid Barceclona ning Madrid. Mõni kindlasti mõtleb, et ahh mida sinna suurlinna ikka minna... Mõttetu ja midagi ei näe. Pigem ikka käia äärepoolsemaid alasid ja väiksemaid külasid läbi. See on tegelikult täiega cool idee! Meil tuli mõtteliselt pisut teine tripp ja me ei hakanud endale autot rentima. Seega jäi lauale selline suurlinnade scoutimine. Kokku olime 9 päeva. Läksime teisipäeva õhtul ja tagasi olime järgmise nädala neljap/reede öösel. Minnes meil esimesel ööl ei olnud majutust. Pointi nagu polnud, sest ei eeldanud, et me reaalselt okeil ajal Barcelonasse jõuame. Ülejäänud ööd oli majutus olemas. Lend läks Tallinn-Barcelona, sealt siselennuga Madridi ja pärast tagasi Tallinna läbi Riia connection lennuga. Lennupiletid ja majutus läks meil ühe inimese kohta kuskil 388 euri. Päris hea, eks! Pagasi kohta nii palju, et meil oli käsipagas-igal lennul väike kohver ja mul oli suht packed seljakott. Täiesti piisav selliste kuumade ilmadega. Palju sul asju ikka vaja on. Meie majutus oli Bookingust otsitud hostelid ja väga okeid kohad olid. Võiks arvata, et whatt.... kuidas nii odav kõik. Järelikult majutus oli jama??? Võin ausalt öelda, et väga korralikud, kenad toad ja vannitoad olid täitsa olemas. :)

FIRST STOP - BARCELONA

Jõudsime Hispaaniasse öösel mingi 01.00 kandis ja võtsime kohe bussi Barcelonasse. Sealt oli oma tunnike sõitu. Õnneks bussid sõitsid täpselt lennuliinide järgi seega max mugav. Me jõudsime täitsa okeil ajal linna, kuid majutust meil polnud... Viisime oma pagasi hostelisse ja nad lasid meil seal chillida nii kaua kuni mõtlesime hommikul minna otse päiksetõusu vaatama. Väike puhkepaus ja hommikul 6 paiku läksime randa. Üks väga pikk ja väsitav päev oli, aga randa jõudes oli see igati seda väärt. Olime leppinud sellega, et tuleb pigem rahulikum puhke- ja rannapäev. Kusjuures juba hommikul vara hakkas rahvas kohale tiksuma. Mõned tegid palmide all oma hommikujooksu ja hüppasid merest ka läbi... Mõtlesin kohe, et no siin mulle küll sobiks! Mul on lihtsalt obsession palmide ja merega. Kui veel iga hommik saaks siin oma trenni ka ära teha. Vot see oleks õnn! Veidi pärast peesitamist läksime oma check-ini tegema, väike powernap ja suundusime linna uudistama. Omajagu jagasin tegemisi ning pilte ka instagramis, kuid panen siia kirja kohad, kus me käisime ning mida ma kindlalt soovitan.

Rand:

Meil ei olnud planeeritud väga rannatripina, kuid 2 sai siiski ära nähtud.

• Platja de Bogatelli - sinna maandusime juba mainitud esimesel päeval. Rand ise oli päris mõnus. Kohe oli näha, et iga hommik enne päiksetõusu puhastatakse ära. Ümberringi omajagu igast pisikesi ranna-äärseid peotelke püsti. Mõni veel tegi enda hommikusuplust, et pea selgeks saada. Vesi oli mõnusalt puhas ja super selge. Ei mingit valusat kiviklibu jalge all. Kuskil kella 10ks oli rand suht packed ja pidi otsima kohta, kus istuda-astuda. Sügavaks läks mõnusalt. Ei olnud vaja 2km kõndida, et põlve märjaks saada. Ruumi oli mõnusalt ja kuidagi lihtsalt hea koht, kus peesitada. Mulle see rand täiega meeldis!

• Platja de Barceloneta - reede oli meie viimane täis pikk päev Barcelonas. Mõtlesime, et davai. Madridis seda mere luksust pole ja lähme teeme väikse lösutamise veel kord rannas. Ilmad olid ka ikka mega kuumad, seega igati vajalik. Me läksime suhteliselt keskpäeval ja rand oli ikka väga-väga täis. Kuidagi liiga palju inimesi oli seal. Vaatasid ühele ja teisele poole. Lihtsalt polnud ruumi. Kuskile suhteliselt vee äärde me end mahutasime. Juba sellepärast mulle nii väga kohe ei meeldinud. Lisaks oli vette minek suht piinarikas, sest kiviklibu oli päris valus vette minnes. Seal oli ka meduuside hoiatus, lained olid päris tugevad ja kaugele minna ei saanud. Lisaks veidi annoying olid need müügimehed, kes karjusid terve rannas oleku aeg sulle midagi kõrva. Kes müüs Pina Coladat, kes salle, kes kleite (btw ma murdusin ja ostsin ka ühe kudumkleidi), kes massaaži, kes patse. You name it ja seal oli. Pärast tunnikest harjus ära. See oli ka nagu okei rand, aga liiga palju toimus.

Söök:

Me proovisime käia erinevates kohtades. Iga söögikord oli meil väljas, sest meil ei olnud majutuses köögivõimalust. Hinnad olid põhimõtteliselt nagu Eestis. Kohati isegi odavamad. Mu arust iga tänava nurga peal, iga paari meetri järel oli jälle mingi kohvik, söögikoht, väike Ekspress pood. Võib-olla oli meie majutus lihtsalt täpselt sellisel tänaval. Lõuna oli meil tihti siuke kerge arbuus ja midagi värsket. See kuumus oli veidi teistmoodi kui harjunud. Ma oleks võinud vabalt elada lihtsalt jäätisest, arbuusist, kookosveest ja jääkohvist. Õhtuti vaatasime, kus tundus hea ja huvitav, sinna läksime. Mingeid suuri maitseelamusi me otsima ei läinudki. Küll aga oli üks konkreetne koht, kuhu ma tahtsin minna. Paljud olid seda soovitanud ka ja by far the best place, kus terve Hisp jooksul käisime - Flax&Kale. See oli nagu värske õhk ja tervislikkuse meka. Smuutid (kujutage ette mu õnne), mõnusad värsked salatid, kõiksugu toidud peamiselt plant-based wholefoods. Kui oled Barcelonasse minemas, ausalt mine astu läbi ja sa ei kahetse!

Vaatamisväärsused:

Olime enne ikka veidi vaadanud, kuhu kindlasti tahaksime minna. Muidugi tuli meil jooksvalt omajagu kohti, kuhu lihtsalt sisse kiikasime ja kõik nurgad nime poolest meelde ei jäänud. Enamus vaatamisväärsusi võtsid omajagu aega. Linn on suur ning samuti on palju näha. Küll aga instagram storysse pannes panin päris tihti asukoha juurde. Mis minu jaoks oli pisut uus - päris korralik turve igas võimalikus kohas, mida külastasime. Samas arusaadav, sest linnas elab ikka mitmetes kordades rohkem inimesi kui nt Tallinnas. Kunagi ei saa piisavalt kindel olla. Igatahes mõned kohad, mida kindlasti peaksid nägema:

• Basilica de la Sagrada Familia - Meie kõigi must see place! Olen väiksest peale lootnud seda kunagi oma silmaga näha. Päris hea tunne oli, kui õpikust loetud tarkus saab reaalsuseks. Me ostsime piletid sinna juba Eestis ära. Kui tahad seda külastada, soovitan sama teha. Päris kiirelt müüvad välja. Me vaatasime kuskil 3 nädalat enne ära. Pilet oli kuskil 20 euri kui ma õigesti mäletan. Tõsiselt ilus ja hingetuks võttev vaatepilt. Meil läks seal oma 2-3 tundi. Samuti soovitan pileti osta audioguide'iga, mis juhendab sind läbi terve Sagrada. Lisaks riietuse osas-vaata, et su õlad ja selg on kaetud. Ma kuidagi bydefault panin ühe kleidi ning üldse ei teadvustanud endale, et mul selja peal väike osa katmata. Õnneks Sagrada ees müüakse paari euri eest salle, mille saad üle õlgade visata.

• Passeig de Lluis Companys ehk Arc de Triomf - Olime suundumas pargi poole ja korraks oli tunne nagu oleks Prantsusmaal. Kuidagi imeliselt grandioosne sisenemine läbi triumfikaare palmi alleele. Sealt juba läks edasi tee Ciutadella parki.

• Park de la Ciutadella - Parke oli päris palju ja iga nurga peal. Võiks arvata, et nii suures linnas pigem on rohelust vähe. Hoopis vastupidi. Iga tänava nurga peal oli väga läbimõeldult kas mingi palmipuu, lilled või ükskõik mis rohelus. See park oli mõnusa suurusega, et peale pikka päeva uudistada. Samas jällegi piisavalt palju. Järveke, kus sai paadiga sõita, imeilus purskkaev koos Kolme Draakoni lossiga, allee, väike oaas, siristavad papagoid ja getaway mõnusaks piknikuks. Inimesi oli seal igatahes palju. Juba seal läks omajagu aega ringi vaatamiseks.

• Font Magica de la Parc Montjuic - ehk siis the Magic Fountain. Iga õhtu kell 21.30-22.30 toimub seal selline vee-muusika show. Mõtlesime, et no lähme siis juba kuskil 20.30 paiku sinna, saame seal ümberringi ka vaadata... Jõudsime kohale ja see oli juba nii palju inimesi täis. Kõik olid istunud treppidele ja ükskõik kuhu vähegi sai. Tund enne oli korralikult rahvast kogunenud. Ma arvan, et show ajaks oli seal ümber tuhandeid inimesi. Vahepeal käisid kohalikud tantsupoisid veidi annetusi kogumas ning saigi kell pool 10. See oli tõesti midagi oma silmaga vaatamist vajav. Uskumatu kui grandioosne ja võimas see oli. Lihtsalt täiesti midagi teistsugust. Kui sa Barelonasse satud ja sinna ei lähe... I'm dissapointed! Tõsiselt hingetuks võttev kogemus. Kui tahad näha, millest jutt, siis IG storys on klipid olemas :) Seda lihtsalt ei saa pildi abil edasi anda. Kuskil poole peal läksime täiesti selle purskkaevu äärde. Päris hea jahutuse sai.

• Parc Güell - Oma viimase päeva hommikul vara käisime imetlemas seda kaunist kohta. Tegelikult tahtsime minna eelnev õhtu, kuid piletid olid välja müüdud. Samuti - tasub ette ära osta või siis hommikul vahemikus 6-8 sinna sisenedes saad tasuta. Muidu on 7 euri. Mind paelus juba kaugelt selle värviline ja silmapaistev mosaiiksus. Tegelikult oli park algselt mõeldud moodsaks elamurajooniks, kuid seda siiski ei juhtunud. Terves pargis ja antud nö peahoones ei ole näha ühtegi sirget joont. Trepid, seinad - kõik on mingit moodi kumerusega, mis tõttu peeti seda elamiskohana liiga ohtlikuks. See ala ise oli mega suur, andis hommikul vara kõndida. Siiski oli see park nagu omaette vaatamisväärsus. Eriti hommikune päiksetõus ja vaade linnale. Imeline!

• Cothic Quarter - Me sulpsasime sealt päris kiirelt läbi. Viimasel päeval oli meil mitmeid kohti, kuhu tahtsime veel jõuda. Nii palju kui ma nägin, võin öelda, et koht, mida samuti kindlalt külastada! Eriti kui oled taolise arhitektuuri nautija. Väga omamoodi iluga koht keset Barcelonat.

• Barcelona Aquarium - Kui juba seal olime, siis miks ka mitte! Pilet oli taas ligikaudu 20 euri. Rahvast oli ikka meeletult, kuid I don't blame them. Mu arust super lahe kogemus näha sellist troopilisust veidi lähemalt ja vahetumalt. Ma arvan, et meeldejäävaim oli läbi tunneli tiirutamine koos haidega ning veelgi lähemalt saime seda teha raidega. Mulle väga meeldis, et seal olid suured akvaariumid ning kõigil oli piisavalt ruumi liikumiseks ja elamiseks. Eriti haidel, kes ei olnud topitud kuhugi pisikesse kohta. PS! Seal oli võimalus ka puurisukeldumist nendega teha. Omamoodi hirmus, aga taaskord kogemus omaette. PPS! Kui sa oled armsate pingviinide fänn, siis ka neid oli seal. Mega armsad tegelased!

SECOND STOP - MADRID

Suhteliselt otse akvaariumist suundusime lennujaama. Lend pisut hilines, kuid saime õigel ajal Madridi. Õnneks meie majutuskoht oli täpselt kesklinnas. No väga raske oleks rohkem kuskile keskele olnud saada haha! Meile see sobis, sest lennujaamast võtsime rongi ja saime ülikergelt kohale. 5 min jalutamist ja olimegi oma toas. Muljed rongijaamast väljudes - siin on ikka väga palju inimesi. No ikka väga. Elu algab õhtul. Reaalselt ei olnud kohta, kus liikuda ega olla. Peatusest väljumine oli Puerta del Soli - suur peaväljak, kus toimus iga nurga peal mingi tants, laul, esinemine, möll, pidu. Esimene õhtu ei jaksanud me midagi teha. Jõudsime suht hilja, kuskil 23 paiku. Käisime kiirelt poest läbi ning puhkasime end välja.

Söök:

Ka selles majutuskohas meil ei olnud oma kööginurka. Seega leidsime iga kord mingi koha kuskil väljas. Õnneks oli kohe meil ukse kõrval väike pood ning hommiku jogurt ja arbuus sai alati võetud. Samuti ei läinud me maitseelamusi Madridis otsima seega selle koha pealt ma ei oska midagi soovitada. Hindade poolest nii palju, et taaskord sama nagu Eestis. Kohati isegi odavam.

Vaatamisväärsused:

Kui Barcelonas olime kindlalt üle vaadanud, kuhu minna, siis Madridi me nii konkreetse plaaniga ei läinud. Mõtlesime jooksvalt vaadata. Võib nagu öelda, et tegelikult oli Barcelonas kohati rohkem näha. Samuti oli see elu max chill seal. Vähemalt minu arvates. Madrid oli lihtsalt teistmoodi. Rohkem selline linna elu ning ilus maja siin-seal. Kuigi rääkisime, et mingit shopping-reisi sellest ei tule, siis mida ikka loota kolmest neiust sellises suurlinnas. Poodides sai omajagu end kuumal ajal jahutatud. Olime just kõige palavama kuumalaine ajal seal. Siiski ei tähendanud see kõik, et me ei käinud kuskil midagi vaatamas. Kohad, mida võiks kindlasti külastada:

• Royal Palace of Madrid - Pühapäev oli meie esimene täispikk Madridis ja mõtlesime kohe avastama minna. Linn oli ehmatavalt tühi... eelnev õhtu oli selline pidu käinud. Ju siis kõik puhkasid end välja. Igatahes idekas päev turistitamiseks. Kõndisime Royal Palace'i poole ja wow. See oli juba kaugelt väga võimas, rikkalik ja kaunis Mõtlesime sisse ka minna. Pilet oli kõigest 10 euri. Algselt arvasime, et selle eest saab ainult sisehoovi. Siiski oli pilet peaaegu terve ala peale. See vaatepilt seal sees! Meeletult kaunis, aga kahjuks pilte seal sees teha ei tohinud. Mõned klipid alguses sai tehtud, kuid edasi tubadesse liikudes oli keelatud. Tegime terve tiiru paleele peale. Iga tuba oli oma näoga. Oli nii punane, roheline kui ka marmortuba. Kuninglik söögisaal, troonituba. Iga ruum suurepärase detailusega. Seda peab oma silmaga nägema.

• Almuneda Cathedral - Katedraalid ja väiksemad kirikud on mind alati paelunud. Kuna olen ise ristitud ning mingid traditsioonid on jäänud, siis austan neid seda enam. Midagi on neis nii hingelist ja võimast. Nagu Sagradas - sa astud sisse ning tunnetad seda suurust. Almuneda oli kohe Royal Palace'i kõrval ja sissepääs oli annetusega. Taaskord need detailid ja see sügavus.

• Real Jardin Botanico de Madrid - Madrid on täis parke. Väga suuri parke. Vaatasime tripadvisorist, kuhu võiks minna ja mida külastada ning see jäi meile silma. Seal võis leida kõiksugu puid, taimi, lilli erinevatest maailma nurkadest. Palmipuudest paprikateni välja. Omajagu aega käis seda läbi ning vaatamist oli küll. Kuigi see park mulle mingit sügavat muljet ei avaldanud, oli siiski tore see ära näha.

• Gran Via - Okei ega see ei ole tegelikult vaatamisväärsus, kuid samas nagu on ka?! Kes teab, siis see on peamine shopping tänav. Seda teatakse ka kui Spanish Broadway. Tõeline naiste paradiis! Tegelikult oli seal omajagu väga kauni arhitektuuriga ehitisi. Igal vähegi tähtsamal hoonel oli ülima detailsusega kaunistatud kuppel peal. Seda tänavat sa korralikult ühe päevaga läbi ei käi. Me käisime seal lausa kahel päeval.

• Sabatini Gardens - Nagu mainitud, siis parke oli Madridis küllaga. Ühel päeval läksime Royal Palace'i kanti tagasi, sest selle taga oli avastamata park. Vaade paleele oli hoopis teine. Läksime sealt edasi pargi kõrgemasse punkti, kus pidi asetsema maagiline tempel. Kahjuks see nii maagiline ei olnud ning ei saanud sinna ligi. Oli hetkel suletud. Siiski oli sealt osaline vaade linnale päris muljetavaldav. Omamoodi noorte ja muusikute chillimis paik.

• Faro de Moncloa - Kui juba seal, siis miks mitte teha üks 360 kraadi vaade linnale. Suundusime teletorni poole ja tegime 30 minutilise jalutuskäigu. Faro de Moncloa oli kõvasti madalam kui meie Teletorn, aga täpselt paras. Madridi kattis pidev uduvine. Pisut kõrgemal olles ei oleks võib-olla tõesti linna nii hästi näinud. Kaugemal olevaid mägesid isegi ei paistnud, sest kõik oli nagu piimasupi sees. Vaade oli hea ja sai hästi näha, kus mis piirkond asub. Pilet oli 3 euri ja selle eest saab kena vaate. Midagi erilisemat seal üleval polnud ja päris 360 kraadi vaadet ei saanud.

Ütleme nii, et üks super mõnus tripp oli. Tohutult palju sai nähtud ja tehtud ning olen igati rahul. Tunnen, et see on kindlasti koht, kuhu kunagi tagasi minna ja kõike teise pilguga vaadata. Mitmeid kohti alles veel ehitatakse ja restaureeritakse. Seega tasub kindlasti tulevikus ette võtta. Kui oled elamsute otsija, palmide ja sooja armastaja nagu mina, siis Hispaania võib midagi sulle olla.

Kuidagi lühemalt väga ei suutnud seda kokkuvõtta. Loodan, et saite oma küsimustele vastused, kes uurisid. Muidugi kui miski jäi veel õhku, siis kirjuta mulle :)